vin-pet

Indulás: 2007-02-18

Kenya

Kenyai kalandok

Kell némi vállalkozó kedv, na persze pénz is, hogy az ember Kenyát válassza úti céljául. Sohasem gondoltam arra, hogy a gyermekkoromban rongyosra olvasott afrikai vadászkalandok helyszíneit, valaha személyesen is láthatom, ezért fokozott várakozással készültem az útra.

Előzmények:

A kötelező oltásról minden utazási iroda mást mond, végül is nincs kötelező oltás, de a sárgaláz ellen ajánlott. Malária ellen gyógyszert kell szedni, nálunk a Lariam-ot írják fel, melynek óriási hátránya a rengeteg mellékhatás és ráadásul még inni sem lehet. Milyen nyaralás az, ahol a 40fokos melegben nem ihatok egy sört, este egy koktélt. Persze van megoldás: A Malarone nevű gyogyi mellékhatásai elhanyagolhatók és semmi absztinencia. Ezt is fel lehet íratni, de Magyarországon nem kapható, viszont a gyógyszerfutár néhány nap alatt behozza, igaz az ára kissé borsos, de megéri: 55€/doboz

Taxi választás a repülőtérre: elkövettük azt a hibát, hogy az ár alapján választottunk. A Barát taxi-t nyugodtan át lehet keresztelni Toprongy taxira. A kocsi kívül-belül piszkos, elhanyagolt, a csomagtartóban a bőröndünk egész úton, a fémen csúszkált, a belső kárpit le volt szakadva.

Ráadásul, megérkezésünkkor, a nagyhangú, darabos sofőr, nagy lendülettel kirántotta a bőröndünket, melynek azonnal leszakadt a füle, nyilván a csúszkálás során már megsérült. Legszívesebben én is hasonlót cselekedtem volna a sofőrrel.

Helyfoglalás a repülőn: a közel 10órás repülőút nagyon fárasztó, ezért célszerű azonos sorban, de a folyosó két oldalára kérni a jegyet, mivel így bármikor felállhatunk, kinyújtózkodni egy kicsit.

Megérkezés:

Tanzániába, a Kilimanjaro reptérre érkeztünk, ahol vízumot kellett váltani. Itthoni tájékoztatás szerint 50$/fő, de aki el tudta magyarázni, hogy egy szafari keretében azonnal továbbmegyünk Kenyába, annak csak 30$-t kellett fizetni, az idegenvezető ugyanis kint várta a csoportot.

A kenyai határon ismét vízumot kellett váltani, a szokásos 50$ fejében. Itt egységes volt a vízumdíj, viszont nem fogadták el a 2000 év előtt kibocsátott US$ bankjegyeket és az €-t sem.

Ilyen tapasztalatok után már rezzenéstelen arccal hallgattuk, hogy módosul a szafari útvonal, a és a korábbi esőzések miatt, a vadban sokkal gazdagabb Tsavo-West Nemzeti Parkot nem látogatjuk meg.

Látnivalók:

No de, ki törődik minden apró-cseprő dologgal, mikor nézheti a Kilimandzsáró hósipkás csúcsát. Fantasztikus látvány!!!

A kenyai határtól külön dzsippekbe szálltunk, melyek teteje felnyitható, mint nálunk nyáron az autóbuszoknál. A szabadon élő vadállatok így közvetlenül is megfigyelhetőek. Egy dzsippben, a helyi sofőrön kívül 4-5 turista fért el. A csoportunkat négy külön kocsiba helyezték el, és mivel idegenvezető csak egy volt, ő mindig váltogatta a helyét a kocsik között. Ahol nem volt angolul tudó utas, ott hiába magyarázott a sofőr, elég jó angolsággal, nem sokat értettek, csak láttak, bár az sem semmi.

A szafári:

Az Amboseli Nemzeti Parkot jártuk be, az autók csak a kijelölt úton közlekedtek és nem volt szabad kiszállnunk. A látvány csodálatos volt, bár más, mint a National Geographic felvételein. A távcső nagyon jó szolgálatot tett, szinte kézzelfogható közelségből lehetett tanulmányozni az állatok életét. Egész Kenyában tilos a vadászat, a törvény börtönnel fenyegeti az orvvadászokat.

Békésen legelésző zebrák:

Igazolványkép a hatalmas elefántbikáról:

Anya gyermekével:

Békés gazellák:

Láttunk még vízilovakat, zsiráfokat, kafferbivalyokat, hiénát, varacskos-disznót, strucc családot, rengeteg majmot, színpompás madarakat, magányos gnút, és gepárdokat. Ez külön érdekesség volt mivel a sofőr mondta, hogy a bozótosban csitát is láthatunk, persze, mi, akik Afrika ismereteit Tarzan kalandjaival kezdtük, rögtön a majmot kerestük, csak később jöttünk rá, hogy gepárdokról van szó. / cheetah – gepárd /

Sokat segített, hogy a gépkocsivezetők rádiókapcsolatban voltak egymással, és ha valaki észlelte a vadállatokat, azonnal hívta a többi autót is.

A Kibo Lodge:

Első éjszakánkat a vadon közepén fekvő Kibo Lodge-ban töltöttük. A lodge tulajdonképpen egy villanypásztorral körülkerített ősvadon jellegű terület, néhány központi épülettel és különálló sátrakkal vagy bungalókkal.

Kicsit tartottunk az éjszakától, a vadállatok üvöltésétől, de a turisták horkolásán kívül más zaj nem hallatszott, a reggeli madárcsicsergés már-már kakofóniába hajló intenzitása és sokrétűsége felejthetetlen volt.

Az afrikai éjszakai égbolt csodálatos látvány, mintha minden csillag a déli féltekén ontaná a fényét a legerősebben. Több-kevesebb sikerrel próbáltuk felfedezni a különféle csillagképeket, a Dél Keresztének a meghatározásában a vélemények megoszlottak.

A szafari végén Nairobiba buszoztunk, majd helyi járattal Mombasába repültünk. A főváros közbiztonságáról csak annyit, hogy a turisták előszeretettel nevezik Nairobbery-nek. / a főváros neve kombinálva az angol robbery – rablás szóval /

A Beach:

Szállodánk az un. Malindi Beachen található, ez Mombasától 110km. Az utak állapota a legrosszabb erdélyi utak minőségét is alulmúlták, a fenti távolságot, hatalmas döccenések közepette, 3,5 óra alatt tettük meg.

A szállodákat, kiválasztás előtt, érdemes megnézni az interneten, az árak között nincs érdemi különbség, mi egy kisebb, csendes, de magasabb színvonalú hotelt választottunk, amely telitalálatnak bizonyult.

Érdemes a medencék nagyságát, hangulatosságát figyelembe venni, mivel a tenger ill. itt az óceán állapota csak a helyszínen derül ki. Az Indiai Óceán itt, olyan piszkos, mocskos volt mintegy szennyvízcsatorna, fürödni nem lehetett benne.

A Dream of Africa Hotel:

Általános észrevételek:

Legalább alapfokú angol tudás nélkül az utazás sokkal kevesebb élményt nyújt. A szállodánkban, pl. csak mi ketten voltunk magyarok, de az angoltudás nemcsak a napi rutinfeladatok / étel rendelés stb. /elvégzését könnyíti meg, de ami ennél sokkal fontosabb, a beszélgetések során megismerhetünk egy másik népet, egy másik kultúrát.

A kenyai emberek általában nagyon kedvesek, udvariasak, mindig mosolyognak, az idegenek is Jambo-val köszöntenek, pl. amikor Tuk-Tuk-kal bementünk a közeli városkába, a mi kedvünkért kinyitották a helyi képzőművészeti biennále-t. A Tuk-Tuk egyébként Indiából, Dél-kelet Ázsiából származó, általában háromkerekű fedett kis jármű, mely nevét jellegzetes hangjától kapta. Jellemző még, hogy a két-három férőhelyre a helyi lakosok tucatja szokott bepréselődni.

Egy kisplasztika a biennáléról, kifejező címmel:

A szálloda tisztasága elsőrendű volt, ellentétben a településeken vagy az út mentén látottakkal. Soha nem értettem, hogy a szegénység miért párosul olyan gyakran az igénytelenséggel. Sajnos ez nálunk is fellehető jelenség.

Érdekes volt olvasni egy angol nyelvű falragaszt, amely arra kéri a turistákat, hogy ne osztogassanak cukorkát a gyerekeknek, mert a fogaik védtelenek a cukor okozta károsodástól. Lehet, hogy ezt nálunk is reklámozni kellene?

A világ több részén tapasztaltam, hogy ahol a természet bőkezűen bánik az emberrel, ott az ember általában lustává válik. Afrikában ez még annyiban is módosul, hogy rengeteg segélyszervezet támogatja pénzzel a Fekete Kontinenst, melynek nagy része eltűnik a korrupt politikusok, hivatalnokok zsebében, a köznép meg várja a támogatást, munka helyett. Akit érdekelnek a mai Afrika társadalmi, szociológiai viszonyai, az afrikai emberek mindennapi élete, Javaslom olvasásra:

Paul Theroux: Afrika, fekete csillag

című könyvét.

Végül egy praktikus tanács. Trópusról hazaérkezve a csomagot, felbontás nélkül, tegyük ki egy éjszakára, az erkélyre, ha véletlenül valami belekerült a holmink közé, az a magyar téli fagy elintézi.

Budapest 2007-02-07

Vincze Péter

Szobafestõ Budapest területén, legyen szó tisztasági festésrõl, vagy komplexebb munkálatokról, mi rendelkezésre állunk!    *****    Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!